Docelową grupą beneficjentów jest 35 osób z niepełnosprawnością, w tym 30 osób
zamieszkałych na terenie woj. mazowieckiego oraz 5 osób zamieszkałych na terenie
województwa dolnośląskiego, w tym 14 dzieci z niepełnosprawnością oraz 21 osób dorosłych
ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.
W ramach projektu uczestnicy mogą skorzystać z niżej wymienionych form wsparcia:
- Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej (AOON),
- Wsparcia specjalisty ds. IPD,
Usługa asystencji osobistej może w szczególności polegać na pomocy/wparciu asystenta w:
- wykonywaniu czynności dnia codziennego uczestnika Programu;
- wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem Projektu w wybrane przez uczestnika
miejsca; - załatwianiu spraw urzędowych;
- korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy);
- zaprowadzaniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej
lub przyprowadzaniu ich z niej oraz na zajęcia terapeutyczno-rehabilitacyjne w
różnych placówkach; - nawiązaniu kontaktów/współpracy z różnego rodzaju organizacjami;
- usługa asystencji osobistej na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w
przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi.
Usługa asystencji osobistej jest realizowana w miejscu zamieszkania Uczestnika, natomiast
usługi specjalisty ds. IPD mogą odbywać się zdalnie lub hybrydowo dostępnymi kanałami
komunikacji: telefonicznie, mailowo, wykorzystując dostępne narzędzia do wideopołączeń.
Specjalista ds. IPD będzie monitorował pracę asystentów oraz opracowywał dla każdego
beneficjenta Indywidualne Plany Działania.
Usługa asysty jest częściowo odpłatna w wysokości 5 zł za 1h pracy asystenta.
Opłaty stanowią uzupełnienie wkładu własnego w realizację projektu.
Kontynuacja usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia przyczyni się
do aktywności społecznej uczestników oraz do zwiększenia wsparcia w wykonywaniu
codziennych czynności i poprawy funkcjonowania w życiu społecznym.
Rekrutacja jest prowadzona na terenie dwóch województw: mazowieckie i dolnośląskie.
Zgłoszenia do projektu przyjmowane są:
a) drogą mailową na adres e-mail: nasza.bajka@interia.eu (z wymogiem dostarczenia
osobiście oryginałów dokumentów)
b) telefonicznie: nr tel. 530 807 169 (z wymogiem dostarczenia osobiście oryginałów
dokumentów),
c) osobiście w biurze Fundacji Nasza Bajka Marki ul. Sosnowa 4 w następujących godz.:
pon. – pt. od 10.00 do 17.00.
Formularz zgłoszeniowy można pobrać także ze strony projektu i wypełniony wysłać mailem.
Do zgłoszenia należy dołączyć kopię/skan aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności lub
stopnia niepełnosprawności.